50 Must-See Things in SSB for Wii U

21 November 2014, 13:41
 
De senaste dagarna har jag haft rätt mycket att göra i skolan så aktiviteten på bloggen har tyvärr inte varit den bästa...  
Men nu är jag tillbaka och tänkte förmedla informationen att idag så släpps Super Smash Bros till Wii U!!! Dock endast i USA så vi i Europa får vänta ytterligare en vecka innan vi får joina fighten och jag får vänta tills jag skaffar mig ett Wii U.
Men vad är det för skillnad mellan 3DS-versionen och Wii U-versionen? Kolla in ovanstående 30 minuters video för att se "50 Must See Things" till Super Smash Bros Wii U :D
 
En ny feature till Wii U som jag tycker verkar intressant är amiibo-figurerna. De påminner lite om figurerna som man har till Skylanders och Disney Infinity och fungerar så att figurerna kan spara information från vissa spel och därmed få unika abilities.
En sak som jag tycker är riktigt bra är att amiibos kommer inte bara vara kompatibla till Super Smash Bros utan även andra spel som Mario Kart 8 och Hyrule Warriors har stöd för figurerna och under 2015 kommer Nintendo även släppa ett amiibo-tillbehör till 3DS så det är inte bara Wii U-ägare som kommer kunna rada upp amiibos i sin bokhylla :D