När livet krockar

31 Januari 2015, 12:36
För några år sen skrev jag på Twitter att jag aldrig skulle starta en blogg då det antagligen skulle vara århundraden mellan mina inlägg. Jag hade en poäng när jag skrev den tweeten! Men nu sitter jag här med min blogg som jag inte uppdaterat på två veckor och undrar om det var en bra idé att börja blogga. Ibland känner jag för att avsluta bloggen men efter lite tänkande så känner jag att jag inte bara kan ge upp sådär och vet ni en sak? Jag ska banne mig motsäga den där tweeten!   
 
Men eftersom min blogg handlar om mitt liv så blir det tyvärr motgångar ibland och det är precis vad jag stött på just nu. Det känns som att mitt liv är en enda stor seriekrock! Det är så många saker som jag vill göra samtidigt som jag har en massa saker som jag MÅSTE göra och det medför att jag lägger en massa press på mig själv, vilket slutar med att jag sitter där i botten av brunnen och inte vet vad jag vill göra med mitt liv... 
 
Nu måste jag ta mig ur denna onda cirkel jag hamnat i och göra som Oskars bror säger, "Ta tag i mitt liv!" :D