En rolig spelhändelse

07 April 2013, 19:10
 Eftersom det fanns intresse av att jag skulle skriva mer om spel, tänkte jag dela med mig av en rolig och ironisk spelhändelse :D 

Denna händelse skedde för ca 2 år sen
när jag satt och spelade "Metroid Prime 3 Corruption".  
För att ni ska förstå denna händelse måste ni först få lite information kring själva storyn i spelet :) 
 
Den kvinnliga bounty huntern Samus Aran har fått i uppdrag av "The Galactic Federation" att återställa federationens säkerhetssystem som blivit smittat (corrupted) av ett virus.
 
Nu vet ni allt för att fatta poängen i min story :3
 

Jag satt iaf en dag och spelade Corruption, jag hade spelat väldigt länge och var på väg utforska ett nytt ställe när tv-skärmen plötsligt blev svart :O Sen fick jag upp felmeddelandet "Unable to read the disc". 
Jag trodde först att det bara var en tillfälllig händelse så jag restartade mitt wii men jag fick samma felmeddelande igen :O
Jag testade varenda spel jag ägde men inte ett enda spel fungerade på konsolen :( 

Till slut kom jag till slutsatsen att mitt wii hade gått sönder :( 
 
Mitt wii hade blivit corrupted av spelet :O
 
 
Bilderna är tagna från Google