Frisörskräck

29 Augusti 2013, 19:47
 
Att gå till frisören är för vissa människor en behaglig upplevelse. Men jag, jag är en av de människor som är rädd för att sätta sig i frisörstolen.
 
Min rädsla är baserad på att jag har alldeles för många dåliga erfarenheter när det kommer till frisörsbesök. Många frisörer tar för givet att de får göra vad de vill med ens hår. Många har även bristande kunskap i att lyssna på kundens önskemål. De gånger jag varit till frisören har det ofta slutat med att de kapat av alldeles för mycket på längden eller så har de inte tagit hänsyn till virvlarna jag har i luggen. 
 
Detta har medfört att jag helt enkelt undvikt att gå till frisören, och istället klippt mig själv (enbart luggen). Men för någon dag sen när jag skulle styla håret, fick jag nog. Jag var trött på min enformiga frisyr och kom i tankarna att jag kanske borde gå till en frisör. 
 
Efter lite detektivarbete och mycket velande fram och tillbaka, bestämde jag mig i morse för att besöka frisörsalongen Creative Zone här i Uppsala. 
 
Ja, här sitter jag med min "lilla" goja i knät och tänker tillbaka på dagens besök hos frisören och känner att det inte var så farligt.