A Link Between Worlds

19 December 2013, 17:57
Som ni kanske märkt har jag varit rätt inaktiv på bloggen de senaste dagarna...
Min inaktivitet har iaf en förklaring. Jag har nämligen spenderat de senaste dagarna med att spela "A Link Between Worlds" :D En väldigt sen födelsedagspresent som jag köpt till Oskar men ifall jag ska erkänna så är det nog jag som spelat mest xD 
 
Måste säga att jag tycker spelet är helt underbart och som alla tidigare Zeldaspel så känner man sig helt enkelt hemma :D Jag gillar att man spelar spelet i både 2D och 3D, spelet är sett "uppifrån" men man kan växla till att springa längs med väggar som en målning på väggen. Denna spelteknik påminner lite om Paper Mario :)
Spelet är en uppföljare till "A Link to the Past" som jag tyvärr inte har spelat. Eftersom jag inte spelat "A Link to the Past" känner jag att jag ännu inte kan ge "A Link between Worlds" en rättvis bedömning. För att kunna ge en värdig recension av spelet får jag nog allt sätta mig och spela "A Link to the Past".