Vampire diaries

23 Februari 2013, 15:23
Sorry for not writing yesterday, but I've been busy watching Vampire Diaries all day ^^' 
 
Men det är så att igår åkte Oskar upp till Dalarna för att fira sin lillebrors födelsedag, så det är bara jag, jakob och första säsongen av "Vampire Diaries" som har en alldeles egen helg tillsammans :)
Jag är helt insnöad i vampyrer men måste säga att "Twilight" inte påverkat mig då jag inte gillar  Stephanie Meyers syn på att vampyrer glittrar i solsken,  jag fastnade för vampyrer då jag var mindre och kollade på "Buffy the Vampire Slayer" på tv.
 
Vampire Diaries är helt klart en av mina favoritserier och håller även på att läsa böckerna, men jag måste säga att serien verkar bara vara baserad på karaktärerna och inte storyn i boken.

Det är en sjukt bra serie men om man ska se den och även läsa böckerna så ska man nog se de som två helt separata verk, annars blir man ganska arg och irriterad som jag till exempel blev när jag såg Harry Potter-filmerna efter att jag läst böckerna