Legend of the seeker

11 Maj 2013, 17:50
När jag inte studerar, ägnar jag tiden åt att kolla på en massa serier :)
Just nu har jag och Oskar börjat kolla på bland annat "Legend of the Seeker" (egentligen har jag redan sett hela serien men jag ville att Oskar skulle se den ^^ ).  Serien är baserad på Terry Goodkind's bokserie "Sword of Truth". 
 
Handling:
Serien utspelar sig i en medeltida fantasyvärld. I denna värld har en man vid namn Darken Rahl makten över The Midlands. Darken Rahl's styre är korrupt och han är ute efter att förslava människorna som lever i The Midlands.
Men en forntida profetia har förutspått att en dag kommer The Seeker of Truth resa sig och besegra Rahl.  På grund av legenden tvingas Richard Cypher acceptera sitt öde som The Seeker, tillsammans med en Wizard of the First Order (Zeddicus) och en Confessor vid namn Kahlan Amnell, beger de sig iväg på en resa för att besegra Rahl och uppfylla profetian. 
 
Jag tycker att Legend of the Seeker är en riktigt bra serie, fastän den har en klychig story och att replikerna ibland är halvkassa. Jag älskar att den utspelar sig i en medltida fantasymiljö och att de lagt ner mycket tid på kläderna i serien (jag är helt förälskad i alla outfits <3). 
 
Om du älskar fantasy och inte har något emot klychiga handlingar är denna serie något för dig ^^
 
Bilderna är tagna från: