New leaf

21 September 2013, 19:06
Animal Crossing New Leaf - spelet som jag nördar just nu!
 
Animal Crossing är en spelserie från Nintendo. Första gången jag blev introducerad till denna spelserie var för lite över 4 år sen då jag testade spelet Wild World som var till Nintendo DS. 
Jag blev då förälskad i spelets gameplay som påminner lite om The Sims. Jag har i ett tidigare blogginlägg berättat om Animal Crossing men kan även i detta inlägg förklara spelets gameplay. 
 
Precis som The Sims har inte spelet en direkt handling utan det är en slags "life simulation game"
I Animal Crossing bor du i en stad där befolkningen är djur med olika personligheter, i spelet finns det ett flertal olika aktiviteter som du som spelare kan syssla med. Du kan t.ex välja att fiska, jaga insekter, leta fossiler, prata med dina grannar, designa kläder eller varför inte inreda ditt hus med prickiga möbler? En sak som jag brukar syssla med är att försöka "avla" fram sällsynta blommor.
 
De släppte även ett spel till Wii som även det var fruktansvärt bra. Trodde inte att Nintendo skulle släppa några fler spel i serien men ack så lycklig jag blev när jag fick höra i början av juni detta året att Nintendo skulle släppa ett nytt Animal Crossing till 3DS. 
 
När spelet släpptes 14 juni var det slutsålt överallt! Tur nog fick min pojkvän tag på det till min födelsedag och jag är riktigt nöjd med spelet. Nintendo har gjort så sjukt mycket förbättringar i spelet, de har utvecklat QR-koder så man kan dela sina kläddesigner (i och med detta har jag skaffat mig en riktigt snygg Harry Potter-outfit). De har även utvecklat multiplayer-funktionen så man kan spela olika mini-games tillsammans. 
 
Det blev ett långt inlägg, men jag tycker att Animal Crossing är ett spel som man borde pröva. Det må kanske verka tråkigt men döm inte spelet innan ni testat!