Första intrycket av SSB

02 Oktober 2014, 21:15
Idag kom en efterlängtad överraskning i brevlådan, nämligen SUPER SMASH BROS till 3DS!
En dag innan releasedatumet till och med! (Tack CDON, ni värmer mitt hjärta).
Så nu har jag spenderat halva dagen med att spöa nintendokaraktärer och hitta alla hemligheter som gömmer sig i spelet och så fort Oskar kommer tillbaka på söndag (han lämnar mig här i Uppsala under helgen för att åka bort) så ska vi spela multiplayer ^^

Nintendo levererar den sanna Smash Bros-andan med riktigt snygg grafik (den bästa jag sett på 3DS). Många av banorna är otroligt snygga i 3D, den groteskt fula outlinen runt karaktärerna som man såg i trailern kan man välja att ta bort (stort plus i kanten) och med hela 49 olika karaktärer att välja mellan är jag långt ifrån besviken! Det enda negativa jag kan säga om Super Smash Bros är att jag saknar ett Storymode som man hade på Brawl och att 3DS-skärmen känns liten på vissa banor, men detta förstör inte själva spelupplevelsen. Med andra ord är nya Super Smash Bros ett riktigt bra spel!